Onderweg Akcay Turkije , Lydia Griekenland

5 oktober 2017

Ik zou elke dag schrijven maar je kent mij ... Geen tijd 😆 Dus nu 15 dagen later kom ik met mijn verhalen Voor de lezers nieuw en voor mij na genieten van wat ik heb beleefd

2- 3- 4 en 5 oktober 2017 We zijn vertrokken en rijden heerlijk langs de Egeïsche kust naar Akcay daar blijven we 2 nachten Na een paar uur rijden hebben we trek gekregen in de buurt van kusadasi boven op een berg gaan we lunche Maar hè we kunnen nog kiezen voor een uitgebreid Turks ontbijt Ik ben een echte brood gek dus dat word smikkelen

Turks ontbijtTurks Brood

Half 2 rijden wij weer verder langs de kust richting Izmir Een nieuwe weg van teer met steentjes de steentjes vliegen om je oren en Nelke zegt ohh neee niet op mijn ruit , ik zeg jeetje straks allemaal putte in je lak 🤔 Nog geen 15 minuten later ruiken wij brand en zien wij rook uit de motorkap komen Jaaaa hoor pech onderweg Bij het dichts bijzijnde dorpje naar een garage waar we direct geholpen werden Een steentje had de radiator kapot gemaakt 😡 Dostum en ik zijn aan de overkant in het zonnetje gaan zitten waar zij de katten ging spotten en vriendjes is geworden met 2 lokale jongetjes

Vriendjes makenPech onderweg

Een paar uur later konden we weer verder Akcay Laat donker en moe lekker naar bed !! Wakker geworden in een schattig boutique hotelletje Na het ontbijt voor de laatste keer naar het Turkse strand Want morgen rijden wij door naar Griekenland Dus tas gepakt en hup Het seizoen is zo goed als voorbij dus ik zag een prachtig verlaten spook strand Heerlijk onder een boom met mijn handdoek relaxen en luisteren naar de zee Daar kwam een meneer aan en vertelde mij in het Turks en met gebarentaal dat dit "zijn strand was" het hoorde bij zijn "hotel" die gesloten was !! En ik mocht er niet liggen !!! Tja hoe ging ik hem uitleggen met handen en voeten dat ik niet over, onder of door een hek ben gegaan en dat het strand dus gewoon openbaar is ...... Oké laat maar ik heb 2 uurtjes gelegen en ik ga wel in de gezellige hotel patio in de zon Netflix kijken Ondertussen waren Nelke en Dostum ook uit gerust en zijn wij gaan eten en de nodige boodschapjes gaan doen voor de komende 2 dagen nog wandelen over de boulevard en de laatste lira's uitgeven 😉

AkcayAkcayAkcay

Waar de honden met bosjes achter ons aan kwamen om met Dostum te communiceren en te snuffelen 🐕🐩

s morgens na het ontbijt word de boel weer in geladen en verder gereden Beetje sip bij het idee 'geen' Turkije , vrienden en linzen soep meer voorlopig 😔

AkcayLinzen soep

Griekenland Hotel Lydia in Lydia ,

Daar aangekomen hebben we gebak gekocht waarvan Nelke mij verzekerde dat ik dat niet wilde missen .... Nee tuurlijk wil ik dat niet missen ik ben dol op lekkere dingen ( kijk maar naar mijn buik 😬 ) toen zijn wij gaan dineren bij een tentje met een super gezellige Duits sprekende eigenaar En op naar het hotel voor koffie met gebak op het balkon met prachtig uitzicht op een schattigkerkje

GebakKerkje Lydia

Verder alleen slapen in Griekenland want we zijn op weg naar Macedonië waar we 4 dagen blijven 's morgens voor vertrek eerst nog ff kijken bij een schattig kapelletje naast de parkeer plaats

Kapelletje

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Yvonne:
    19 oktober 2017
    Klinkt wel allemaal heerlijk hoor natas en leuke foto,s 😍💋
  2. Nelke:
    19 oktober 2017
    Hoe lang is dat alweer niet geleden?
  3. Denise:
    Hahah handen en voetenwerk 😂🤘🏻♥️
  4. Natasja:
    20 oktober 2017
    Hahaha jaaa letterlijk Denise handen en zelfs voeten werk 😉

Nelke het was als de dag van gister de dagen zijn voorbij gevlogen

Jaa Yvonne de foto's zeggen genoeg he
    💖