Macedonië

8 oktober 2017

6 - 7 en 8 Oktober 2017

Wakker worden, koffie drinken op het balkon boven op de berg
met uitzicht het meer van Ohrid

Ohrid Macedonië
De zon schijnt dus ff naar beneden naar het meer wandelen zodat Dostum kan zwemmen

Dostum pak de stok !
Daarna een paar mooie plekjes van Ohrid bekijken
We klimmen en klauteren de berg op door allemaal prachtige straatjes en steegjes naar het kerkje van St John,

Dostum koekeloeren
Nelke geniet van het uitzicht en Dostum wil natuurlijk mee koekeloeren want stel je voor dat zij iets mist 😉

Hijgend ploffen we op een bankje en genieten van de rust
Bijgekomen gaan we verder, het gaat echt stijl om hoog door een prachtig bos met allemaal eekhoorntjes
Die "pak me dan als je kan" met Dostum spelen 😆

Het fort
Me tong hangt op me knieën als we bij het grote fort aan komen
dus maar ff een koude Citroen limonade nuttige en weer genieten van het uitzicht over heel Ohrid

Uitzicht over Ohrid

Het zonnetje doet zijn werk het is behoorlijk heet
Naar beneden door de oude stads straatjes gaat een stuk makkelijker
Nog wat pracht en praal gekocht dat gemaakt word van Ohrid parels
En ja natuurlijk er moet ook weer gegeten worden
Mooi zitten en kijken naar alles en iedereen
"Ik hou er zo van" 😜

Terug in het appartement
koffie op het balkon het was al donker en omg wat was het winter koud op de berg
Wat kwam het nu goed uit dat we in Akcay leuke dekentjes voor thuis op de bank hadden gekocht
Ik had namelijk geen winterjas mee genomen dus het dekentje was mijn  redding op het balkon

Dekentje

Dan hebben we een regendag die gebruiken we om te niksen
Slapen, hangen foto's op stickie zetten en voor je het weet is ook die luie dag voorbij

Volgende dag rijden we langs het meer om naar het kerkje van St Naum te gaan
Het kerkje ligt midden in een klooster dat nu een hotel is geworden

Dostum rennen
Het is een prachtig natuurgebied met nog meer leuke kleine kerkjes

Kerkje ohrid
We maken een mooie wandeling het is weer een mooie dag met lekker veel zon

St Naum Kerk Ohrit

Dostum is dol op mij waar ik ben is zij ook
Als ik niet loop, staat zij ook stil
Ze zorgt ervoor dat ik ons 3e niet verlaat
En als ik ff niet in beeld ben blijft ze zoekend om zich heen kijken
Ze heeft nergens meer aandacht voor tot ze mij weer ziet en zich dan gedraagt alsof ik de hele dag ben weggeweest 😆

Slapen en morgen weer een dag rijden we gaan naar Montenegro