Naar Montenegro

9 oktober 2017

Op weg naar Montenegro

Omdat wij de kast van Nadine vol met spulletjes van haar mee naar Nederland nemen is de ruimte beperkt.
Maar als we onze medemens niet helpen is het einde zoek !!
Wie goed doet, wie goed ontmoet. 💖
En omdat ik ervan uitging van alles mee te kunnen nemen in de auto wat in het vliegtuig nooit lukt zat ik toch een beetje in mijn piep zak
Maar Nelke zei 'het komt wel goed'
Dus al mijn Turkse inkopen:  schoenen, lampjes, souvenirs, thee, vloerkleed enz werden in, tussen en rondom de kast gestouwd

Dus zoals bij ieder vertrek naar het volgende land moeten wij smorgens de koffers tasjes en het eten/drinken krat weer in de auto zien te krijgen 😳
Met bloed 'veel' zweet gelach en gemopper en wondjes zetten we alles goed vast
Dostum ligt in haar mand en die mag natuurlijk niet onze inboedel op haar koppie krijgen

Weer inladen

Maar hallo in ieder land ziet Tassie natuurlijk nog meer leuke spulletjes,
en lekkere dingen die we in Nederland niet hebben
Al moet ik ze op mijn hoofd zetten alles wat ik koop gaat mee !!
Ondertussen dus al een flinke tas tussen mijn benen en achter mijn stoel ook spullen gestopt.

Klaar we kunnen gaan
In alle landen zie aan de eerste 2 letters van een kenteken uit welke plaats ze komen
SP=Split  OH=Ohrid ST=Struga AA=Albanië  enz enz
Om in Montenegro te komen moeten we via Albanië
Bergje op bergje af scherpe bocht hier en scherpe bocht daar maar ook nog mooi uitzicht

Riviertje

we komen er achter dat de AA automobilisten als gekke rijden 🤔
Al snel komen we bij de grens wat ook telkens een uit daging is want als 1 douane meneertje wil zien wat we vervoeren en wij de auto moeten leeg halen,
zijn we uren zoet om alles er weer in te krijgen
Bij Macedonië meneertje zet ik dus me liefste glimlach op
Jaaa het werkt we mogen door alleen de paspoorten laten zien 😊

Paspoort
Dan het Albanese meneertje 'weer mijn liefste glimlach'
Dat lijkt ook goed te gaan,
maar dan loopt er een nors meneertje met een fluitje te fluiten
Ik denk oh oh nee nee wij willen de achter deuren niet open maken dus bij het naderen van de auto nog liever lachen en zeg ik met mijn aller schattigste stemmetje 'Hello'
Nors meneertje kan ook glimlachen en gebruikt zijn fluitje niet meer
Pfffff oké snel rij weg zeg ik tegen Nelke
Zo dat is weer gelukt 😉
Nu verdienen we wel een bakkie koffie in het zonnetje

Koffie Albanie
We komen nu van de mooie bergweg door de drukke armoedige winkelstraat van Tirana waar alles 2e hands is
Bedelaars en arme mensen auto's dubbel geparkeerd en een rotonde waar iedereen kriskras door elkaar rijd
Ook dat overleven we 😄
Verder op de weg alleen maar fabrieken en benzine stations
Na 2 uur rijden en weer wat in de bewoonde arme wereld zijn moeten we toch weer ff de benen strekken en dat doen we bij een granaatappel boomgaard

Nelke loopt langs de bomen met Dostum als daar opeens een meneertje met zijn hoofd tussen de boompjes door komt
Hij is met zijn vrouw op het veldje aan het werk en bied Nelke granaat appels aan
Dat is lief !!
laten we ze naar wat geld geven zegt Nelke dus ik gooi 2 euro over het hek wat voor die mensen veel geld is
Meneertje zegt nee nee maar mevrouwtje schud van ja ja dank je
Ook wat bananen chocolaatjes haal ik in de auto en gooi dat ook over het hek met de woorden mmmmm Hollanda
Ik keer terug naar de auto

Granaatappel collage
Oh oh oh zegt Nelke daar komt hij met zijn armen vol granaatappels waar wij dus eigenlijk helemaal geen plek voor hebben 😅

Weg van het platteland naar de grens van Montenegro
Het zou nog een uurtje duren maar wegwijs meneer Tom stuurt ons naar allemaal verkeerde weggetjes en steegjes met hele hoge hellingen en door schaars bewoonde onverharde berg weggetjes
Achteraf bleek dat ik bij meneer Tom het verkeerde adres had ingevoerd 😫
Lachen gieren brullen kunnen wij het niet vinden, we stoppen !!
Ik ga ff op onderzoek uit met het formulier van het appartement,  roep met mijn aardigste stemmetje natuurlijk 😉 naar een paar jonge mannen op een balkon of ze ons kunnen helpen, ik loop het trappertje op WoW die zien er nog leuk uit ook 😜
Hij belt het nr voor me maar er word niet opgenomen
Oh je hoeft niet op straat te slapen hoor , zegt dat lekkere snoepje tegen mij 😊
Ik meld hem dat er beneden nog een dame en een hond staan
Geen probleem zijn huis was groot genoeg en dier vriendelijk 😂
Whahaha ja ja nou wij gaan toch maar even verder zoeken
Uiteindelijk bleek het toch de juiste straat in het juiste dorp te zijn
Nelke had de eigenaar een bericht gestuurd , bericht terug was of we konden wachten hij was er over 2 uur 😳
Jaaaa doei het was al 21:00 wij waren gaar vanaf 09:00 in de auto
Dus stukje verder rijden Nelke wist nog wel van vorig jaar wat plekjes in Budva
Er was plek in hotel Kangaroo
Zag er leuk uit en de kamer was prima 😀
Hup heerlijk slapen en morgen bij dag licht zien we wel verder waar we precies zitten

Kangaroo

1. Joke Rekers:
    22 oktober 2017
    Wauw wereldreizigers! Doen jullie wel voorzichtig ? 😘
  2. Hanny eniet de Feber:
    23 oktober 2017
    Oh heerlijk genieten hoor. En niet bij vreemde kerels slapen
  3. Anita:
    23 oktober 2017
    Whoo wat een ervarinf ....helemaal geweldig...heel veel scces nog en lekker genieten 😘
  4. Nelke:
    24 oktober 2017
    Ho, ho: de afspraak was: Ïk neem alle spullen mee in de auto en jij laadt hem uit en in bij de douane. Je hebt gewoon geluk gehad daar bij die Albanezen.......